Тема. Кращий правознавець школи.
Мета: виявити рівень засвоєння
учнями програмового матеріалу з
правознавства; популяризувати правові знання, розвивати пізнавальний інтерес до
предмета за допомогою гри. Формувати правову культуру школярів.
Обладнання: мультимедійна дошка, стрічка з
написом «Кращий правознавець», номерки для учасників гри.
ХІД ЗАХОДУ
Учитель. Я вітаю всіх присутніх на
нашому заході. Правові норми, закони супроводжують
людину все її життя. Безперечно їх потрібно знати, щоб ними користуватися .
СЛАЙД І. Мораль
і право, право і закон –
Рушійні сили для життя людини.
А їх знання надасть нам вірний тон
У розвитку держави – України.
А наскільки засвоїли знання з правознавства
наші дев’ятикласники ми скоро дізнаємося
і в цьому нам допоможе гра
СЛАЙД ІІ. «Правовий ринг».
Отже, у грі беруть участь дві
команди правознавців. Це команда учнів під
назвою «Феміда» та команда учнів – «Патріоти»
Оцінювати наших учасників буде
компетентне журі - це наші шановні гості-вчителі. В них буде таке завдання - визначити кращого правознавця гри. Кожен правознавець має свій номер, це для
того, щоб легше було вам це зробити.
Правила гри прості: гра буде проходити в 5 раундів.
Журі буде підбивати підсумки кожного раунду. Що ж, я бажаю вам успіху і хай
переможе найсильніший!
І раунд
носить назву «Запитання – відповідь»
Це своєрідна розминка. За кожну
вірну відповідь команда отримує 1бал. Відповідає любий учасник з команди, хто
знає відповідь. Всього 10питань. Яка команда
першою буде відповідати покаже жеребкування. Якщо команда не має
відповіді, то інша команда має можливість заробити собі додатковий бал.
СЛАЙД ІІІ. Запитання:
1. Вік отримання паспорту?
2. Назвати відомі вам галузі права.
3. Що таке правовідносини?
4. Які права відносяться до громадянських?
5. Які ви знаєте форми власності?
6. Назвати найвищий орган виконавчої влади?
7. Назвати форми правління.
8. Яка освіта є обов’язковою в Україні?
9. Які гілки влади існують в Україні?
10. Столицею України – є місто ……..
СЛАЙД ІV. Запитання іншій
команді:
1.
Назвати кількість депутатів Верховної Ради.
2.
Назвати види правопорушень.
3.
Який документ захищає права дитини?
4.
Які види прав людини і громадянина вам відомі?
5.
Як називається Основний Закон нашої держави?
6.
Назвати найвищий орган законодавчої влади?
7.
Основний документ, що підтверджує особу - …?
8.
До якого віку особа визнається дитиною?
9.
Що означає поняття апатрид?
10.
Назвати двох кандидатів, які вийшли в ІІ тур, на пост
президента України.
Учитель. Отже І раунд закінчено,
перш ніж передати слово журі, у нас музична пауза. Пропоную послухати пісню про Україну.
Музична
пауза
Передаємо слово журі. Скільки балів набрала кожна команда ………………
Учитель. Переходимо до ІІ раунду. Питання вже підуть
важчі. Обдумайте відповідь, оберіть того, хто буде відповідати від команди. Відповідає
та команда, яка готова і першою підніме
прапорець. Отже, питання для обох
команд. За кожну вірну відповідь команда отримує 2 бали.
ІІ раунд.
СЛАЙД V . Запитання:
1.
Які шляхи отримання спадщини та особи, які можуть її
отримати.
2.
Чим відрізняється право і мораль?
3.
Як відбувається законодавчий процес?
4.
Які обставини виключають юридичну відповідальність?
5.
Хто має право законодавчої ініціативи?
6.
Назвати
конституційні обов’язки громадян України.
7.
Чи може бути визначена державою будь-яка релігія як
обов’язкова?
8.
Які права ви
маєте, як учні навчально-виховного процесу?
9.
Які форми демократії вам відомі?
10.
Які види
цивільно-правових договорів ви знаєте?
11.
Як ви розумієте поняття фізична і юридична особи?
12.
Які підстави
набуття і втрати громадянства України?
Учитель: ІІ раунд закінчився, журі підбиває підсумки.
Просимо журі оголосити результати ………………….. ………………
Учитель: Переходимо до ІІІ раунду , який носить назву «Ситуація»
Потрібно дати правову оцінку
ситуації. Командам по черзі буде запропонована ситуація.
ІІІ раунд.
СЛАЙД VІ. ІІІ раунд. Ситуації:
1.
Двоє молодих чоловіків – громадяни України Олег і Дмитро
поїхали на роботу до Москви. Олег влаштувався водієм вантажівки в комерційну
фірму, а Дмитро уклав контракт на проходження військової служби. Через три роки
обидва повернулися в Україну й виявилося, що вони тепер мають різний статус
щодо українського громадянства. Поясніть ситуацію.
2.
У подружжя Роберта й Корнелії, які постійно проживають в
Дніпропетровську, але є апатридами, народився син. Громадянином якої держави
він є?
3.
Після смерті громадянина Захарова єдиним спадкоємцем
виявився повнолітній племінник Микола. Через деякий час після прийняття
спадщини, Микола несподівано дізнався, що його покійний дядько за місяць до
смерті уклав за всіма правилами договір позики з громадянином Нестеренком й
одержав від нього гроші в сумі 2000 грн. терміном на 3 місяці, які не повернув.
Позикодавець вимагає, щоб борг повернув племінник. Микола не погоджується. А що
говорить закон?
4.
Представник азербайджанської торгової компанії, який працював
у її Дніпропетровській філії, скоїв злочин, який за законами Азербайджану
злочином не вважається, і був засуджений. Його земляки подали скаргу, бо
вважають , що рішення суду є незаконним. А як вважаєте ви?
ІV раунд носить назву « Правознавчі терміни»
Завдання: дати визначення поняттю чи терміну.
СЛАЙД VІІ.
1.
Що таке право?
2.
Що таке правила?
3.
Що таке Закон?
4.
Що ми розуміємо під громадянством?
5.
Що таке правоздатність і дієздатність? З якого віку вони
наступають?
6.
Що таке місцеве самоврядування ?
7.
Що таке правопорушення?
8.
Що таке спадкування?
9.
Що таке право власності?
10.
Що означає поняття
«презумпція невинності»?
Учитель: ІV раунд нашої гри закінчився. Журі підбиває
підсумки, прошу наших гостей подумати і
визначити кращого правознавця, а я
оголошую
V раунд - «Гра із
вболівальниками».
Ви можете додати своїй улюбленій
команді – 1 бал, якщо вірно дасте відповідь на запитання.
СЛАЙД ІІХ. Запитання:
1.
Коли прийнято
Конституцію України?
2.
До якої групи прав належить право на свободу
віросповідання?
3.
Чим відрізняються апатриди від біпатридів?
4.
Які види юридичної відповідальності ви знаєте?
5.
Що таке соціальні норми?
6.
Що таке норми права?
Учитель. Останній раунд
завершився. Журі додають бали командам.
Наші гості
визначають кращого правознавця. А я
оголошую музичну паузу.
Звучить
пісня
Учитель. Просимо представника від
наших гостей оголосити кращого правознавця
……………………………
(Звучать
фанфари, кращого правознавця перев’язують стрічкою)
Учитель. На завершення
просимо журі оголосити результати гри.
…………….
Учитель. Наш правовий
турнір завершився . Всі, мабуть,
переконалися, що в наших учнів є міцні знання , а знання, звичайно,
пригодяться у подальшому житті. Я бажаю
вам завжди бути законопослушними громадянами нашої країни.
|